VÅRTERMINENS FÖRSTA DAG

Och det med besked plus snö. Barngruppen var idag inte lika stor som vi hade tänk oss, men ändå full rulle med inskolningar, föräldrar, samtal och ny kollega.

Idag höll jag i inskolningen och det tar verkligen på krafterna med en förälder runt sig hela tiden. Till och med tiden stor still känns det som. Vår klocka i köket har stannat på kvart i elva och jag trodde ett tag att klockan var det, men då var hon bara kvart över tio. Oj vad tiden gick sakta då. Det är en helt annan sak att vara ensam med barngruppen den tiden än att ha just en ny, nervös förälder vilket är krävande. Barnet var helt underbart, en riktig going!

På eftermiddagen hade jag samtal med en förälder tillsammans med en tolk. Det var första gången för mig och också det lite nervöst. Sov rätt dåligt i natt om jag ska vara ärlig och tänkte mycket på just den här dagen och samtalet. Det gick över förväntat bra och även tolken tyckte jag skötte mig fint för att vara förtsa gången. Det jag tycker är svårt är vem jag ska vända mig mot när jag pratar. Det naturlia är ju att man vänder sig mot den som man pratar med direkt, i det här fallet tolken men också föräldern. Indirekt pratar jag ju med föräldern, eller tvärtom? Aja, det blev en mix av allt men det kändes som att föräldern också var nöjd.

Det är också annorlunda med en helt ny kollega som aldrig tidigare arbetat med oss. Hon tog för sig och känns verkligen som en i gänget direkt. En man kan lite på gör sitt bästa på jobbet och verkar genuint intresserad och go. Toppenbetyg så här första dagen av mig!

Imorgon blir det något lugnare. Börjar tidigt och slutar därmed tidigt. Min andra kollega tar inskolningen så jag får chilla med våra gamla gosisar. Ska också försöka hinna med att förbereda mig inför medarbetarsamtalet jag har på onsdag morgon med chefen. Annars blir det till att göra det hemma efter jobbet. Är något nervös inför det också. Natten till onsdag lär bli jobbigt svår som det känns idag, fast än ska jag inte låta så negativ. Det är i alla fall mitt första medarbetarsamtal då vi förra året hade "lära-känna-samtal". Nog ska det gå bra, bara jag är förberedd.

Nä nu ska här sovas och innan kanske läsas lite, köpt Eldvittnet idag som jag med glädje hugger tag i. God natt med er!



thoughts
Postat av: Melina

Det kommer gå bra med allt! Nervöst dock, jag förstår det! Jag var på mitt nya jobb första dagen igår, allt känns bra, men det är mkt som känns pirrigt också. Allt är så nytt :) har ju vart student så länge nu, så tanken på att jag ska arbeta heltid nu är annorlunda :p



kramis!

2012-01-10 @ 16:22:05
URL: http://omena.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad kul att du börjat nu! Du får berätta allt om det när vi ses nästa helg :) Ja det är mycket hela tiden känns det som men blir lugnare nu efter samtalen imorgon. Förberett mig länge ikväll... Pirr.

Är du helt slut nu efter två arbetsdagar? Kom ihåg min första vecka, min första termin. Allt jag hörde eller gjorde försvann i samma veva just på grund av alla nya intryck osv. Lycka till nu sötis! Kram!

2012-01-10 @ 22:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0