FEBRUARI KOMMER NÄST

Ännu en ny månad är inledd, den på 29 dagar i år. Spännande att höra om någon vän friar den dagen inte för att jag tror det men man vet ju aldrig.

Nyss hemkommen är jag från jobbet efter kvällsmöte med storarbetslaget. Även vart på annat möte idag med vår kulturgrupp som ska ansöka om att bli diplomerad Litteraturförskola, mycket kul jobb. Inser att vi alla arbetar väldigt olika med läsning och språk och att läsning oftast blir något man gör för att fördriva tid och för att det passar bra vid en uppevila. Det jag blir stolt över är att min avdelning där jag jobbar arbetar med tydliga mål och syften och har läsgrupper på förmiddagarna där vi fokuserar och försöker göra läsningen till något mer än vad som sker efter att barnen vaknat. Tror att deras spontanläsning ökar för våra barn vill läsa hela tiden och böckerna finns tillgängliga och synliga.

Nåväl. Januari har utöver jobb vart ganska så lugn. Vart hemma mycket och även en sväng upp till Sthlm. Avslutade månaden med firande av Sandra som fått jobb och bara för att hon är så galet bra. Blev ju en sväng på stan som slutade sent, eller tidigt beroende på hur man vill se det. Även firat Erics syster som fyllde år förra helgen, blev en lördag-söndag med middag och bowling på lördagskvällen och kalas på söndagen. Även IKEA besöktes under förra helgen med Susanne så lite nytt har tillkommit i lägenheten, bland annat ett badrumsskåp under handfatet.

Vad händer den här månaden tro... Jag vet att imorgon och på lördag ska jag vara med vänner. Tror det blir en helhelg ute på stan. Ska bli kul, ska vara med tjejer jag inte hängt med på lääänge nu. Förhoppningsvis får jag också träffa fina Maria och Peter den här månaden, pratade om det idag. Träffade henne i julas i Sthlm, men behöver se henne mer känner jag.

Får nog uppdatera mitt görande en annan dag för just nu är planerna få, men rätt skönt ändå. Våren är fullspikad.


thoughts

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0