MANIFESTATION

Idag var det en manifestation med lärare från hela Göteborgsregionen utanför Stora teatern mitt i stan. Min tanke var att delta men tyvärr och jag skäms så var jag alldeles för trött för att ta mig in och medverka. Tänker fortfarande på den manifestation vi hade i Mölndal innan sommaren och känner att den var bra, men att det behövs mer och är tacksam för alla som deltog idag!


Imorgon är det manifestation i Stockholm för alla lärare på Sergels torg klockan 18:30!


Jag har dock gjort mitt jobb som ombud idag för mina medlemmar, ett jobb jag tycker mycket om som jag utvecklas i och känner att jag har en roll som passar mig. Försökte sammanfatta senaste APOn som jag var på (utbildningen) plus att medlemmarna ska tycka till innan LSG vi har på torsdag.

Du som arbetar på en arbetsplats där ni inte har ett ombud tycker jag att du ska ta tag i det! Antingen att du själv vill eller frågar någon annan. Det blir med arbete ordning och reda på arbetsplatsen och du lär dig väldigt mycket om lagar och förordningar plus dina rättigheter och skyldigheter. Nu vänder jag mig till kära fina vackra Nina. Ring till din lokalavdelning och hör dig för. Lovar det är kul, utvecklande men också en del arbete! Puss på dig!

Nu ska jag sova i sköna sängen med härliga pojkvännen. Imorgon är en annan dag. Puss på er också!



thoughts

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0