ATT TA EMOT BERÖM

Att ta emot beröm är något jag är dålig på, speciellt när det kommer oväntat och från personer jag minst anar det (fast jag kanske i flera fall vill ha beröm av).

I veckan satt jag på ett möte där jag i slutet frågade min chef om en form av dokument vi inte har på vår arbetsplats. Jag gav mina tankar, mitt tips och min idé om hur dokumentet skulle kunna utformas, detta var i torsdags. När jag kom till jobbet igår och kollade min mail hade min chef skrivit att det var ett bra initiativ och idé som nu skulle arbetas fram. Hon avslutade mailet med strålande! Blev så glad och stolt över mig själv att jag tog tag i saken och sa något om det hela. Blev bara lite fundersam om hur och ifall jag skulle svara henne. Efter lite samtal med andra har jag kommit fram till att ett tack-mail nog kan skickas iväg till henne.

Det gäller att visa vad du går för och inte vara rädd att säga fel eller fråga för mycket. Ska bli bättre på det och från ingenstans klickar det och den där sköna känslan av bekräftelse och beröm kommer.


thoughts

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0