MANIFESTATION MED LÄRARFÖRBUNDET I MÖLNDAL!




I eftermiddags tågade mina Lärarförbundskollegor och jag
ner till Mölndals stadshus för en manifestation inför politikerna i staden.

Höj våra löner, satsa på kvalitet i förskola och skola, minska barngrupperna och myket mer stod på plakaten alla så flitigt konstruerat. Helt fantastiskt att så många kom och deltog! Det är viktigt att visa våra politiker att vi bryr oss om vår situation, men även barnens som är våra gemensamma. Framtiden, barnen vilar i våra händer, varför politikerna inte väljer att satsa på oss beror flera faktorer. Bland annat måste vi berätta för dem och för allmänheten våra villkor, hur mycket vi arbetar och för vilka. Vi kan inte vara tysta för då händer ingenting. Men även alla föräldrar, blivande föräldrar, unga och gamla måste ställa krav för högre kvalitet i förkskola och skola just för att framtiden finns där. Vi vill alla att våra barn ska må bra och ha det bra, att de ska utvecklas och uppmuntras till lärande och utveckling. Därför måste vi alla ställa krav på våra politiker, de är folkvalda.

Jag har en vilja och lust att föra läraryrket framåt. Jag vill att det ska finnas en önskan om att arbeta som lärare. Jag vill ha högre status. Jag vill ha högre lön.

Den 15 maj ska vi i Västra götalandsregionen rösta. Tänk efter, läs på. Vad vill partierna? Kommer de genomföra... Det är frågan.


thoughts
Postat av: Anna

Spännande! =)

2011-05-12 @ 22:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0