KÄRLEKEN




Allt började en dag i maj 2010
, faktiskt den här helgen som var för ett år sedan. Vi träffades ute på krogen och klickade direkt. Han hjälpte mig från en lite för påflugen kille som gärna ville stöta på mig. E spelade min kille och höll om mig så den andra killen skulle försvinna. Tack för det.

Efter den kvällen pratade vi på Facebook om ditt och datt, lite då och då tills den dagen kom då vi skrev varje kväll. Båda loggade in just för att vi ville prata med varandra. Jag flyttade ner till Göteborg i mitten av juni men åkte sedan iväg på lite resor och kom hem igen i mitten av juli. Första helgen jag var hemma träffades vi igen ute på krogen. Det blev en efterfest och vi fortsatte skriva med varandra på Facebook (Facebook är bra!). En kväll beslöt vi oss för att ses, typ veckan efter. Han kom hem till mig då bästisen var bortrest, detta var mot slutet av juli och vi spelade Alfapet, drack vin, kollade film. Klockan blev mycket och hans sista buss mot Kungälv hade gått. Han frågade om han fick sova kvar och jag kunde inte blivit mer glad. 

Vi fortsatte ses ute på krogen, eller egentligen när vi skulle hem. En natt när jag var ute och han hemma tog jag en taxi till Kungälv som han pröjsade. Mötte upp mig mitt i natten, mitt i centrum och visade mig var han bodde. Då bodde han hos sin mamma efter ett taskigt förhållande han gladeligen nyligen tagit sig ur (att inte vara kär i den man är tillsammans med har vi båda varit med om så det hade vi gemensamt). Varje gång vi möttes upp ute slappade vi till sena eftermiddagen/kvällen dagen efter, ingen ville slita sig från varandra tills det väl gällde.

En sorglig dag i september bestämde sig min bästis/kombo att flytta hem till Stockholm igen, då jag var förkrossad kom E hem till mig när hon åkt. Han tröstade och fanns där, hela tiden. Vi tog också en weekend i Köpenhamn tillsammans och det var då, när vi hoppade och studsade tillsammans på Köpenhamns gator som jag insåg att jag är störtförälskad i den här människan. Senare har jag insett att känslorna kommit långt tidigare, men att jag höll tillbaka för att inte rusa fram och för att jag inte var säker på honom.

Vår dag, vårat datum är 15 oktober, men jag har ändå firat lite i smyg den här helgen. Det var ju ett år sen jag träffade min älskade för första gången.


thoughts

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0