INTENSIV TORSDAG

Uppe med tuppen. Tog en lång morgon hemma så jag hann duscha och äta frukost hemma med älsklingen då han jobbar kväll och vi ses först vid elva när han kommer hem.

Sedan var det full rulle på jobbet. Skapade Barbaböcker tillsammans med barnen. De får göra sin alldeles egna bok som vi sedan hänger upp på väggen. Jag arbetade med två barn idag som själva fick bläddra i tidningar, hitta sitt namn bland andra utskrivna, limma fast dessa och skriva i böckerna. Det var otroligt kul att se hur de lekskrev olika saker så som sitt namn, dagens datum och siffror. Tänk att dessa barn är mellan 1,5 och 3 år. Kunde aldrig ana vilka möjligheter det finns att arbeta med dem. Det roliga är att de är så stolta över det de skapar, alla läser varandras böcker. För mig är det utvecklande att kunna sitta med två barn och samtala och skapa. Jag får möjlighet att se deras nivå och vad de förundras över.

I eftermiddags hade jag möte med chef och andra fackombud. Känns som att jag kommit in i rollen som ombud nu fast jag är nybörjare. Jag har en kunnig Lärarförbundskollega som också är ombus som ställer upp och hjälper mig i arbetet. I nästa vecka ska jag på en kort utbildning och introduktion för att ta igen en utbildningsdag jag missade. Därefter kommer två dagar med utbildning i höst igen. Jag är så peppad!

Mina kollegor på avdelningen och jag har även stora tankar om hösten, om vi kanske ska profiliera oss. Ska spåna vidare på det och återkomma. Det blir i sådana fall ett stort arbete för att nå dit vi vill. Positivt är att vår förskolechef pushar oss och vill att vi ska lyckas.

Nu blir det Eurovision. Hörs senare!


thoughts

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0