GÖTEBORGSVARVET 2011



Bild från varvet 2010.

Idag springer tiotusentals galna människor Göteborgsvarvet. Var en sväng på stan nyss, tog vagnen in för att handla lite vin och en namnsdagspresent till min kille (han hade namnsdag i veckan). Jag tänkte att jag kunde gå hem då alla spårvagnar antingen är avstängda under loppet eller omtrafikerade. Jag gick från Brunnsparken och vidare upp för Avenyn, hela vägen var proppfull med människor. När jag kom till Götaplatsen hade de satt upp en enorm skärm där de sände loppet live, jag stannade och kikade lite. Det är sån trevlig känsla att se alla dessa människor som hejar på dem som springer.

Nästa år ska jag nog planera den här helgen bättre, kanske ta en picknick och själv heja någonstans i solen. Och vem vet... om några år när jag är vältränad kanske jag springer. Det skulle inte vara så dåligt, rätt bra faktiskt! 


thoughts

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0