2011-05-30

Härliga måndag!

Idag visade det sig att flera barn varit och fortfarande är sjuka i feber och magsjuka i helgen. Känns sådär måste jag säga, men vi fick mycket gjort idag. Min sista IUP är skriven för i vår och det barnet ska även sluta i juni så avslutningssamtal ska ske här snart. Även förberedelser inför hösten har påbörjats så som tema. Nästa termins tema blir Grodan och vännerna. Grovplanering är spikad, nu ska den finslipas. Hoppas kollegorna godkänner den.

Under sångsamlingen var barnen inte riktigt med, kanske för att det var måndag och så få barn. Mest kollegan och jag som hördes. Spelade på våra egengjorda maracas (hett tips!) som vi kommer att ha kvar i höst. Ska även försöka skapa egna trummor av något slag.

Under mellanmålet gick jag över och hjälpte en annan avdelning. Det går äldre barn (4-5 år) där vilket är roligt, kul att samtala och diskutera olika saker med dem. Slutade tidigt och gick ner till Mölndals centrum för att uträtta lite ärenden. Något stort kommer att ske detta året. Vad det är får ni veta längre fram.

Nu ska vi se klart Seven här. Har sett den filmen tidigare, men aldrig slutet. Bäst att inte missa det igen tycker jag. God natt med er!


thoughts

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0