2011-05-26

Ingen vanlig torsdag. Att det snart kommer en liten bebis till världen och att det är sista dagen för vårat tema med barnen har gjort den här torsdagen till väldigt speciell. 

Idag har jag agerat plåster på ett barn som på senare tid eskalerat i sitt negativa beteende gentemot de andra barnen i gruppen. Får ständigt hålla koll på vart barnet befinner sig och gör med och mot barnen. Självklart håller jag mig på min kant så barnet inte uppfattar att jag punktmarkerar den, sen om barnet förstår att jag gör det vet jag inte. Rivmärken och slag sker dagligen och det är svårt att hålla humöret uppe ska jag säga er. Jag jobbar också aktivt med att bekräfta barnet vid positiva handlingar och när barnet bara leker. Det får ju inte bara bli negativ kommunikation mellan oss.

Annars har dagen varit okej, gått fort som alla arbetsdagar gör nuförtiden. Haft rytmik, sångsamling, varit ute och inne, läst böcker och vilat. Tyvärr fick vi skicka hem två barn som vi misstänker är magsjuka, inte så mysigt. Imorgon kommer kollegan tillbaka så vi blir ordinarie personal igen, ska bli så skönt! Då blir det en mer vanlig fredag.


thoughts

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0