2011-05-23

Oj vad jag är trött, men inte ska jag låta bli att skriva för det. När jag kom till jobbet idag möttes jag av en vikarie, ena kollegan var hemma för vård av sjukt barn. Jobbigt tänker jag då de vikarier vi haft varit urusla. Men den här kvinnan var kanonbra och var tydligen hos oss när jag var magsjuk så det var perfekt.

Dagen flöt på bra, vi var ute större delen av dagen. På samlingen sjöng vi några nya låtar med midsommartema. Bara fyra veckor kvar snart... inga planer för den dagen. Vad göra? Aja ett senare bekymmer. Barnen uppskattade de nya sångerna och sjöng på Små grodorna utomhus också. Kul!

Fick mig lite utvecklingstid som vi kallar det (planering/barnfritid på andra ställen) och kunde skriva klart en IUP. Har utvecklingssamtal imorgon och det är lite klurigt att skriva just den IUPn. Nåväl... Läste mailen också där vår chef skrivit att det gått runt en man på skolan som tillhör enheten. Han hade tydligen stulit en jacka, mobiltelefoner och hemnycklar. Hur tänker vissa människor? Hur fungerar dom? Hur kommer man ens på tanken...? Blir så arg. Följande frågor leder mig vidare till andra tankar. Ungefär som att vissa människor tror att de kan skriva vad som helst om vem som helst helt öppet för att de är upprörda, sårade eller ledsna. Detta med en förhoppning om att andra inte ska reagera. Alla har vi gränser som måste respekteras även om andra är upprörda. Tycker att folk ska sluta skriva om andra om de inte kan stå till svars för det.

Avslutade arbetsdagen ute i solen med gosungarna och lagom till jag skulle gå hem kom molnen. Skönt då jag är astrött och vill vila lite. Tur att min karl är så fantastisk att han lagar middag idag igen, igår blev det färsbiffar med fetaost, idag blir det vitlökskyckling i ugn och ris. Mumsiga rätter! Avslutas med kaffe och kladdkakemuffins från igår. Även film står på kvällens agenda och myspys.


thoughts

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0