1,5 UTBILDNINGSDAG

Jag har haft en galet lärorik dag! Idag har jag varit på grundläggande ombudsutbildning med Lärarförbundet och detta må jag säga är en viktig dag som jag tycker alla borde få ta del av. Informationen och budskapen vi fick är så viktiga att vissa delar borde finnas med i lärarutbildningen kan jag tycka. Saker som rör mig som arbetstagare kom upp som jag inte visste innan. Mina rättigheter och skyldigheter gentemot kollegor och arbetsgivare samt förbundet. Detta kan jag ju skriva mycket om, men det orkar jag inte.

Igår hade jag i alla fall en halvdag, APO. Det var kul att träffa nya människor och få lyssna och diskutera nya infallsvinklar på olika områden. Några av dem jag träffade igår var även med idag vilket var rätt skönt för det är alltid trevligt att ha någon att hänga med under kaffepauserna. Inte sant?

Nu är jag helt slut i huvudet och ska packa min väska, för ikväll åker vi upp till Sthlm E och jag. Ska träffa pappa som är hemma, imorgon ska jag klippa mig hos L och sedan ska E och jag hänga med Martina och hennes E. DubbelEna. Ska försöka få med en träff med kusinen också, det ska nog ordna. Lite ledsen över att jag inte hinner träffa alla jag vill, men så är det ibland. Huvudsaken till varför jag ska upp är att träffa pappa så söndagen hoppas jag på att få spendera mest med honom. Ska hinna med en promenad med min älskling och visa min gamla skola, lekplatserna jag spenderade många timmar i osv.

Hoppas ni får en trevlig helg! Tjingeling!


thoughts

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0