VISSTE DU ATT...

Såpbubblor fryser om du blåser ut dem i minus 20 grader celsius? Och att du därefter kan hålla i dem en kort stunt? Det var ungefär det enda jag lärde mig på den tre timmar långa föreläsningen vi var på nu under eftermiddagen. Helt jävla otroligt. Vi var så arga när vi gick därifrån. Det var alltså värre än den sämsta föreläsningen vi hade under utbildningen i Uppsala. Denna var värst, tog priset. Skulle handla om utomhuspedagogik kopplat till den nya reviderade läroplanen, men bara att glömma och gå vidare.

När jag väl kommer tillbaka till förskolan för att ta cykeln och cykla hem snabbt upptäcker jag att min ena broms inte fungerar alls. Igår gick den andra bromsen sönder så numera har jag ingen fungerande cykel. Även sadeln är trasig. Tråkigt detta då E fixade på en ny plingklocka på cykeln igår, för ingenting. Oanvändbar cykel. Så min eftermiddag kunde varit bättre måste jag säga.

När jag var liten och gick i grundskolan minns jag att en kompis sa att "om dagen börjar bra, slutar den dåligt. Om dagen börjar dåligt, slutar den bra". Ungefär så känns det nu ja, jag som var så nöjd och tillfreds under rasten. Det kan vända fort. Dock är ju detta småsaker som går att rätta till och jag har redan hittat en ny cykel som konkurrerar ut min gamla rätt så rejält. Nu ska jag bara punga ut med ca 8000 kronor såhär efter min storshopping de senaste veckorna. Även tandläkarbesöket går före cykelköp, men båda känns rätt så aktuella.





Jag tror att den här cykeln passar mig väldigt bra (en Crescent) med sju växlar och bakbroms ifall handbromsen inte fungerar (vet inte om det finns handbromsar på, ska kolla upp saken). Blir till att kolla upp cykeln i nästa vecka. Imorgon blir det som jag ändå planerat spårvagn till jobbet då vi åker direkt efter att jag slutat jobbet ner mot Laholm. E och hans mamma kommer och plockar upp mig, nu vill jag redan vara påväg. Jag är redan påväg i mitt huvud.

Nu ska jag laga mig själv lite middag då min karl jobbar sent. Sedan ska jag slappa och packa. Vad ska jag ha med mig? Hm...


thoughts

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0