MIN ÄLSKADE STELLA




Är hon inte sjukt söt?
Hon har hängt med nu i över fyra år och jag tycker att hon är lika söt varje dag jag ser henne när jag kommer hem. Hon möter mig alltid vid dörren och när jag lägger mig för att vila kommer hon och lägger sig bredvid. På morgonen är hon alltid först in på toaletten när jag ska fixa mig och sedan lägger hon sig på mattan när vi äter frukost. Visst, alla dagar är inte optimala för en kattägare (främst mars månad) och inte heller under semestern för det är svårt att hitta kattvakt. Som tur är kommer killens mamma att vara just kattvakt när vi åker upp till Sthlm i någon vecka i sommar. Fantastiskt snällt. Stella kommer att finna en ny vän i Wilma, mammans katt, det är jag säker på... i alla fall efter några dagar.

Nu ska jag gosa med henne och sova lite middag innan killen kommer hem och det ska inhandlas för kvällens mys.



thoughts

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0