BABUSCHKA




Har minst två babuchkor någonstans i mina flyttkartonger på vinden. Ska leta reda på dem och ta fram en uppsättning som ska pryda ena tavellisten vi fick upp för någon vecka sedan. Hade framme dem när jag bodde i Uppsala och tycker dem är mycket fina! När jag var yngre och min pappa reste över hela världen köpte han alltid med sig en docka från varje nytt land han besökte. Därav mitt ägande av två stycken babuschkor, tror han glömde att han köpt en docka vid tidigare besök i Ryssland så det blev två. Hemma hos pappa i Stockholm har jag hela mitt lager som står ståtligt på hyllorna i mitt gamla flickrum, beundrar alltid samlingen varje gång jag är hemma. Sammanlagt tror jag det är 30 dockor från olika länder. Min pappa frågade faktiskt mig för ett tag sedan om jag fortfarande vill ha nya dockor från nya länder och självklart vill jag det! Nu missade han att köpa den gången han var iväg, men det kommer fler resor.



thoughts

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0