2011-06-27




D&G F/W 2011.

Uppe med tuppen, slängde i mig en snabb filfrukost och cyklade till jobbet. Möttes av härliga barn som också precis vaknat, det var tidigt för oss alla. Frukost, snacka med kollegorna om helgen och sedan in på allvaret som förövrigt präglade hela dagen. Har varit låg och inte så sprudlande som jag brukar vara på jobbet faktiskt.

Men, jag tog beslutet tillsammans med kollegorna att ringa min chef och prata med henne. Hon kom förbi och vi hade ett möte. Det ledde till att vi på onsdag ska sitta tillsammans och samtala, alla sex som arbetar nära. Lyfta de saker vi anser vara negativt för vårat arbete. Detta känns väldigt bra, och som att det jag sa togs på allvar. Nu måste jag vara så pass ärlig på onsdag så att allting kommer upp till ytan. Inget får ligga och gro någonstans under för då kan vi inte rensa ut och bygga upp något nytt. Hoppas det blir bra, vill verkligen det! Varför jag valt att ha med den bilden jag har är att jag innerligt hoppas att vi kan se våra olikheter som tillgångar, att alla olika jag kan bli en harmonisk helhet och grupp. Vi tillför alla något till helheten utifrån bagage och erfarenheter vi bär med oss.

Sen ringde jag UPS idag, väntar ju på mina skor. Imorgon ska de komma förbi mitt jobb och lämna dem. Hoppas bara inte att de kommer runt 12:30 för då ska jag ju till tandläkaren... Är lite nervös, var sjukt längesen jag var där och nu känns visdomstanden bättre. Vi får se vad han säger, tror fortfarande att han kommer att vilja ta ut den. De andra två på vänster sida är på väg ner också. Jag måste vara mycket vis eftersom jag får alla. Något att tänka på kanske, i de stunder jag känner mig kass. Eller inte, bäst är kanske att bara tycka att man är OK som man är, ibland bäst på vissa saker.

Nä nu är det sängdags igen (!) vad händer med dagarna...? Imorgon ska jag också efter jobbet försöka uträtta ett visst ärende på stan. Sen händer det förhoppningsvis roliga saker i veckan där bland annat en AW är inplanerad med en kollega.

Ha det så bra nu alla sötisar!







thoughts

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0