SOMMAREN ÄR HÄR... IGEN!

Jag är så sjukt glad just nu! Solen och sommaren är här igen, eller sommaren har väl varit här hela tiden, men i helgen drömde jag lite om hösten. Bort med de tankarna och fram med sommarkläderna igen! Just nu håller jag på att tvätta för fullt och ska senare packa väckan igen för imorgon bär det av mot först sthlm och sedan Luleå. Ska hälsa på släkt och familj, fika mycket, i tornedalen! Hjortron med grädde blir det garanterat hos morfar och mormor och kött i mängder hos pappas släkt i byn, för att inte glömma mängden kaffe som kommer att konsumeras!

Igår hade vi det asnice med lite barhoppning. Vi började vår kväll med en toastskagen på Lilla London som vi följde upp med rosé ute på serveringen. Därefter struttade vi vidare till El Corazón, men det blev ett kort besök för mängden folk var inte så tilltalande. Kollegan är singel så vi skulle ju självklart hitta ragg åt henne. Hamnade upp på Hard Rock där jag endast varit en gång tidigare och där var det lite fler människor och en Jens från Borås till kollegan. Stannade där någon timme innan vi gick till kvällens mål Locatelli. Beställde en drink som gärna fick vara lite fruktig, han serverade värsta paraplydrinken som faktiskt var god, något sur i smaken. Tog mig en promenad hem då vagnarna slutat gå och det var faktiskt skönt. Pratade i telefon hela vägen för att inte vara alldeles ensam på gatorna. En stund senare låg jag i sängen bredvid my love.

Idag då så har vi sovit länge och myst då vi inte kommer att ses nu på några dagar eftersom jag ska bort. Tog oss en brunch/lunch i solen på Kungstorget och en sväng i några butiker. Kysste killen hej då och gick vidare in på Åhléns där jag fann klänningen jag letat efter! Så underbart vacker och skön, känns knappt att jag bär något när jag har den på mig. Passar perfekt för min födelsedag och för bröllopet vi ska på i början av september.  Ska se om jag hittar en bild på den senare så ni också får se den.

Nu ska jag ta hand om det sista med tvätten så jag bara kan låta den hänga där nere och torka. Sedan ska jag njuta av min bok som jag fick av en annan kollega i sommarpresent och dricka cola light i solen på balkongen.


thoughts

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0