PÅ PROMENAD GENOM HISTORIEN

Att vara här uppe innebär att jag får höra en hel del gamla historier. Det är jättekul att gå runt till olika hem, fika och lyssna på hur det var för väldigt längesen. Även att gå på promenad precis utanför huset gör att man påminns om förr och hur hårt livet var för vissa. Många anser idag att det primitiva livet är mysigt och något man strävar efter men här vittnar mycket om motsatsen, både historier, hus och vägar. Själv älskar jag att vara här uppe hos min släkt, mina rötter och skulle inte kunna tänka mig en sommar utan att hälsa på. Jag är glad att jag åkte upp i år, det var nära att det inte blev så... Idag har jag lyssnat till mormor och morfar, pappa och hans släkt på olika händelser som sträcker sig till början av andra världskriget. Mormor berättade bland annat hur hon serverade tyskarna i Finland och hur hon sedan kom till Sverige undan kriget. Pappa berättade också om hur han och en kompis låg under rönnen utanför huset och försökte träffa gamla farbröder med rönnbär från en slangbella. Det var tydligen extra kul att de äldre gick långsamt för då hade de större chans att träffa. Som tur var minns pappa att han fick en rejäl utskällning av sin farfar som såg det hela.





Igår i Luleå sprang jag in på H&M och fann dessa väldigt sköna mjukisbyxor. Känner på mig att så fort jag är hemma och bara ska mysa (som nu) kommer dessa sitta på min kropp. Skorna är favoriterna från Replay som kanske får konkurrens av mina nya Converse pappa köpte till mig i USA när de var där nyligen. Vi får se hur de nya skorna passar, hoppas på bra så klart!


thoughts

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0