EN TRÖTT POLAROID.




En trött (?) jag i favvosen.

Idag har vi varit till kyrkogården och hälsat på min farmor
som ligger där sedan november 1954. Hon dog bara några timmar efter det att pappa föddes, hemskt. Därefter for vi till lite olika släktingar och har fikat i mängder, magen har som tur är inte tagit stryk av all kaffe som konsumerats. Till lunch åt vi blodplättar från Finland med lingonsylt och smör, jösses vad gott! Jag gillar ju blodmat men har aldrig ätit dessa. Blodpalt med fläsk, smör och lingon är också mycket gott! Nu på kvällen har vi återigen grillat och diskuterat fram till nu.

Helt otroligt att jag blir så trött efter att egentligen inte gjort någonting. Luften och tempot här gör mig lugn och... trött. Blir tråkigt att lämna mitt älskade Tornedalen imorgon samtidigt som jag vet att om jag skulle stanna mycket längre till skulle jag få lite lätt panik. Uppkopplingen här är inte den snabbaste på mitt mobila bredband och shoppingnerven gör sig snart påmind. Har faktiskt försökt köpa en sak till mig själv i födelsedagspresent, men tyvärr måste jag ha min bankdosa för säkra internetköp. Så imorgon tar killen med min dosa till sthlm så jag kan köpa den där saken. När den väl är hos mig ska ni få se vad det är, något jag i alla fall ska ha till jobbet och affären. Det ni!

Det gäller att klä sig efter väder här och myggen/knotten. Faktiskt har jag inte fått ett enda myggbett och inte heller något knottbett, fast det kanske beror på att jag inte utsätter mig för dem i onödan plus att sommaren här varit varm och torr så myggen uteblir, dör. Jag har klarat mig i mina jeansshorts och linne vilket är skönt då vi har haft superbra väder idag! På bilden ovan har jag min nya favorit från Cos som inhandlades sist vi var i sthlm... typ nyss.

Nu ska jag ta min trötta kropp och slumra in i sömnen. Ska bli skönt!


thoughts

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0