VÅRPROMENAD I DECEMBER







Kändes precis som en vårpromenad när jag gick en runda nu på förmiddagen. En vårpromenad i december med tio plusgrader, sol och härlig vind. Till saken hör att jag inte packade med några träningskläder för de inte fick plats (massa julklappar) så jag fick ta vad jag hittade här hemma. Vad hittade jag då? Jo, mina mjukisbyxor, mina gamla gympaskor från högstadiet och pappas gamla lammullströja. En halsduk på det och pannband så var jag redo att möta världen, i december. Jag frös inte ett dugg och kom hem genomsvettig. Så galet skönt! Hoppas det är likadant imorgon så jag inte behöver sätta på pappas slitna fleecejacka.

Så här kan jag tänka mig "vintern". Ingen snö, ingen is, inget slask utan helt kanonperfekt. Måste komma ihåg den här dagen när vintern väl kommer.

Nu ska jag dricka upp mitt te och läsa min bok jag köpte igår. Paganinikontraktet av Kepler-duon. Hört att den inte är lika spännande som Hypnotisören, men jag ska ge mig in i den ändå.


thoughts

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0