MINA SÖNDAGSEFTERMIDDAGAR




När jag var yngre och bodde hemma med pappa
brukade jag på söndagar ligga i min säng och se på tv, i alla fall de eftermiddagar han skulle åka iväg på någon resa. Jag väntade tills han packat klart och klätt upp sig, han är så stilig. Sa alltid hej då vid dörren och vinkade av honom när han åkte i taxin till Arlanda. Direkt gick jag till köket och poppade popcorn i micron, det blev min middag och det hände ganska så ofta de gånger han åkte.
Fick samma känsla nyss när jag letade fram lite chips från igår och sitter framför tvn och mumsar för mig själv. Känner mig inte ensam eller tragisk utan tycker att det är mysigt och nu är inte det här min middag som tur är. Killen jobbar och jag är hemma, mysigt att veta att han kommer hem om några timmar och jag längtar efter honom. Nu ska jag snart lägga mig i sängen och läsa. Har haft en toppensöndag med bra fynd på stan. Har hittat ullkappan jag vill ha och längtar nu till fredag då jag kan köpa den! Hoppas den finns kvar och det tror jag.


thoughts

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0