FRÅN GRUSGÅNG TILL ASFALT




Från grusgång i norr till asfalt i söder.
Från sneakers till sandaler (hur gick det ihop?). Slängde på mig vita sommarklänningen idag, sandalerna och en lättare väska tillsammans med mina solglas och promenerade upp till gamla finaste kollegan som bor rätt nära mig fast ändå ses vi aldrig, ändring på det som vi alltid säger. Första gången jag var hemma hos dem och de bor verkligen fint. I en liten två som är mindre än min etta har de det väldigt mysigt! Vi tog med oss fika och gick ut i solen där vi satt länge och fikade, pratade och skrattade. Trivs med henne och det är synd att hon slutade samtidigt som jag förstår henne mer och mer. Kunde inte komma undan att prata jobb och jag berättade allt jobbigt som hänt under våren. Är nyfiken på hur hösten kommer att börja, men det pratar vi mer om en annan dag...

Efter den långa fikan gick jag hem och satt mig på balkongen i solen och där har jag suttit nu länge och läst ut boken jag skrev om tidigare. Bra var den och jag ser fram emot nästa bok som blir Sommardöden.

Bokade även biljetter till matchen som är ikväll mellan AIK och Ifk Göteborg här på Ullevi. Ska gå med killen och det blir den första allsvenska matchen jag någonsin går på, spännande! Spännande också då AIKarna härjade här hela natten tydligen.

Nu blir det en snabbdusch sen möta upp sällskapet utanför arenan. Ciao!


thoughts

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0