AIK - IFK GÖTEBORG













Oj oj oj vad det kan hända saker på en fotbollsmatch! Nu har jag varit på min alldeles första allsvenska match och jösses vad det var roligt, men icke att förglömma även läskigt. Läskigt då en del människor som är vuxna män beter sig som att de är ja... djur. Djur som druckit alldeles fööör mycket alkohol.

När jag hoppade av vagnen och gick mot arenan fick jag en midre chock av alla polisbilar som stod uppradade utanför och alla vakter plus annan personal som skulle göra matchen till trevlig för oss alla. Tyvärr hade vi en full galning som stod bredvid som skrek svordommar till höger och vänster och försökte "kommunicera" med göteborgarna, han var då Solnabo och AIKare. Vi fick platser precis ovanför AIK-klacken men märkte mer av alla Göteborgare som livade upp stämningen rejält.

Under halvlek tog vi oss en korv och kikade på när flera AIK-supportrar stormade ut ur arenan och skulle slåss(?) som vi antar... Det antog även polisen som sprang efter och de andra fixade iordning stängslet så inte fler skulle hinna ifatt. Galet. Galet är bara förnamnet.

Efter matchen stannade vi kvar och kikade på hela AIK-klacken när de gick ut något besvikna och ledsna. Det är inte svårt att förstå då deras lag förlorade både matchen och SM-guldet 2011. Kolla in mängden poliser som står redo och detta på bilden var bara en bråkdel...! Tänk vad det kostar vårt samhälle... Liten tanke så.

Jag invigde även mina converse som kommer hela vägen från San Francisco! Nu blir det natten för imorgon bär det av till Kungälv för svampplockning tillsammans med killens mamma. Slumra sött!


thoughts

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0